Hello


Wednesday, March 30, 2011

Realiti Dunia Masa Kini

"ZAMAN SEKARANG TIDAK PERLU TERLAMPAU JUJUR".
      Betul k???..aku tertanya-tanya dengan diri sendiri.Aku k yang terlampau mementingkan kejujuran nie @ itu lah penyataan yang perlu aku telan dalam melalui realiti hidup..Ajaran islam pun menekankan kejujuran,keikhlasan dalam kita membuat sesuatu tapi bile situasi nie yang terjadi dengan diri aku,yang mane satu yang aku perlu ikot.Semestinya ajaran islam yang utama,tapi kenapa yang mengeluarkan "PENYATAAN" adalah dari mulut manusia yang berstatuskan agama islam n melayu.Kemana kesedaran itu hilang??..
              Aku tercari2 kenapa dan mengapa manusia sekarang lebih mementingkan wang,pangkat,populariti dari segala benda yang aku rase lebih bermakna daripada tu..???.Kalau aku tanye org lain..mesti mereka akan jawab.."kalu x ada wang zaman sekarang,nk hidup pakai pe??"..."kalau hidup x ada pangkat,tak ada sape yang nak sanjung".."kalau hidup tak ada populariti,tak ad sapa yang nak kenal"..perlu k??..Kalu ada wang,tapi dapat melalui pencarian yang x ikhlas,x kekal lama duit tu..kalu dapat pangkat dengan cara rasuah,bukan dari kelebihan diri sendiri,orang akan ludah jugak..kalu populariti lebih menguasai diri,hidup la kamu dengan dunia yang hipokrit selama-lamanya..
Apa yang Allah S.W.T bagi pada aku sekarang..aku terima seadanya.Orang x ada hak untuk nilai diri aku kerna tiada manusia yang perfect didunia ini melainkan Rasululah S.A.W.Pada aku,kejujuran,keikhlasan..memg orang x akan pandang bt masa sekarang..tapi orang yang mengamalkannye akan mendapat keberuntungan yang berlipat kali ganda dari orang yang berpikiran sebaliknya..."Sentiasalah bersikap baik terhadap orang,even orang bersikap jahat terhadap kita,insyaallah..keredhaan tu akan datang sidikit demi sedikit kepada kita samaada sedar atau tidak."..wallahua'lam..

~cha Smile~ ( POST 1)

No comments:

Post a Comment